Algemene voorwaarden retailers

1.1. Na moment van ontvangen is de retailer verplicht om binnen 14 dagen te betalen op het rekeningnummer van Siermaatje, vermeld onderaan de factuur.

 

1.2 Als de retailer binnen 14 dagen niet betaald heeft kan Siermaatje de goederen terugvorderen of schade claimen (dit bedrag kan hoger uitvallen dan het oorspronkelijke bedrag dat betaald diende te worden). 

 

1.3 Indien er foutieve gegevens vermeld staan op de factuur, dient dit voor het einde van het betalingstermijn vermeld te worden. Na dit termijn, wordt de zaak gezien als niet betaald en heeft Siermaatje het recht om de producten terug te vorderen of schade te claimen.

 

1.4 Kapot ontvangen producten dienen binnen drie werkdagen gemeld te worden aan Siermaatje. Als hier niet aan wordt voldaan, zal regel 1.5 in werking treden. 

 

1.5 Indien er kapotte producten ontvangen worden, maar niet binnen drie dagen gemeld zijn, is Siermaatje niet meer hoofdelijk aansprakelijk. Het desbetreffende bedrijf zal dan in gesprek moeten gaan met Siermaatje.

 

1.6 Siermaatje is niet aansprakelijk voor diefstal na het moment van ontvangst. 

 

1.7 Individuele afspraken die gemaakt worden met retailers zijn eenmalig gemaakt en geen garantie bij nieuwe gesprekken. Bij vervolggesprekken zullen nieuwe afspraken moeten worden gemaakt.

 

1.8 Indien er sprake is van een display, dient er borg betaald te worden. Het bedrag dient samen met de Siermaatjes betaald te worden en wordt opgenomen in de factuur.

 

1.9 De retailer is verplicht om de borg te betalen en de display in goede orde terug te geven na het afgesproken termijn, tenzij dit anders is vermeld tijdens de onderhandelingen.

 

1.10 Borg kan teruggevorderd worden, mits er geen schade is geconstateerd aan de display. Dit bedrag kan binnen 14 dagen na het teruggeven van de display worden verwacht op de rekening waar de factuur mee betaald is of contant worden afgegeven. 

 

1.11 Indien er sprake is van schade aan de geleverde display, dient dit binnen drie dagen na levering vermeld te worden, aan de hand van digitaal bewijs, ongeacht de situatie. Indien dit niet binnen drie dagen voldaan wordt, zal regel 12 tot werking treden.

 

1.12 Als er schade wordt geconstateerd aan de display, heeft de retailer geen recht meer op volle teruggave van de borg. Indien er geen schaden is kan de retailer de volgende bedragen terugverwachten op de losse onderdelen:

  • €3,- Plastic hand
  • €5,50 Kartonnen display, exclusief plastic hand
  • €0,50 Houten format, exclusief plastic hand
  • €1,50,- Proef Siermaatje

 

1.13 Het is niet toegestaan om de display uit te lenen. Deze dient ten alle tijden aanwezig te zijn bij het bedrijf waar het aan uitgeleend wordt.

 

1.14 Siermaatje is niet verantwoordelijk voor onderhandelingen tussen een retailer en klanten van de retailer. Afspraken die tussen deze partijen worden gemaakt, vallen buiten de onderneming van Siermaatje en kan hier dus ook niet aansprakelijk voor worden gesteld.

 

1.15 Siermaatje is niet verantwoordelijk voor onderhandelingen tussen een retailer en klanten van de retailer. Afspraken die tussen deze partijen worden gemaakt, vallen buiten de onderneming van Siermaatje en kan hier dus ook niet aansprakelijk voor worden gesteld.